Deze privacyverklaring is voor het laatst bijgewerkt op oktober 20, 2025 en is van toepassing op burgers en wettelijk permanente inwoners van de Europese Economische Ruimte en Zwitserland.
In deze privacyverklaring leggen we uit wat we doen met de gegevens die we via https://cosmod.be over u verkrijgen. We raden u aan deze verklaring aandachtig te lezen. In onze verwerking voldoen we aan de vereisten van privacywetgeving. Dat betekent onder andere dat:
- wij duidelijk vermelden met welke doeleinden wij persoonsgegevens verwerken. Dat doen wij via deze privacyverklaring;
- wij streven ernaar onze verzameling van persoonsgegevens te beperken tot enkel de persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor legitieme doeleinden;
- wij u eerst vragen om uitdrukkelijke toestemming om uw persoonsgegevens te verwerken in gevallen waarin uw toestemming is vereist;
- wij passende beveiligingsmaatregelen nemen om uw persoonsgegevens te beschermen en dat ook eisen van partijen die in onze opdracht persoonsgegevens verwerken;
- wij uw recht respecteren om uw persoonsgegevens op uw aanvraag ter inzage te bieden, te corrigeren of te verwijderen.
Als u vragen heeft of precies wilt weten welke gegevens wij van u bewaren, neem dan contact met ons op.
1. Doel, gegevens en bewaartermijn
Wij ontvangen of verzamelen mogelijk persoonsgegevens voor een aantal doeleinden die verband houden met onze bedrijfsvoering, waaronder de volgende: (klik om uit te breiden)1.1 Contact - door middel van telefoon, post, e-mail en/of webformulieren
1.1 Contact - door middel van telefoon, post, e-mail en/of webformulieren
Voor dat doel gebruiken wij de volgende persoonsgegevens:
- Een e-mail adres
- Een telefoonnummer
- Een voor- en achternaam
- Een thuis- of ander fysiek adres, inclusief straatnaam en naam van een stad of dorp
- IP Adres
- Informatie over internetactiviteit, inclusief maar niet beperkt tot browsegeschiedenis, zoekgeschiedenis en informatie over de interactie van een consument met een internetsite, applicatie of advertentie
- Geo-locatie data
De grondslag waarop wij deze gegevens mogen verwerken is:
Na het verlenen van toestemming.
Bewaartermijn
We bewaren deze data enkel totdat de dienstverlening is beëindigd.
1.2 Betalingen
1.2 Betalingen
Voor dat doel gebruiken wij de volgende persoonsgegevens:
- Een e-mail adres
- Een voor- en achternaam
- IP Adres
- Een telefoonnummer
- Een thuis- of ander fysiek adres, inclusief straatnaam en naam van een stad of dorp
De grondslag waarop wij deze gegevens mogen verwerken is:
Na het verlenen van toestemming.
Bewaartermijn
We bewaren deze data enkel totdat de dienstverlening is beëindigd.
1.3 Een account registreren
1.3 Een account registreren
Voor dat doel gebruiken wij de volgende persoonsgegevens:
- Een e-mail adres
De grondslag waarop wij deze gegevens mogen verwerken is:
Na het verlenen van toestemming.
Bewaartermijn
We bewaren deze data enkel totdat de dienstverlening is beëindigd.
1.4 Nieuwsbrieven
1.4 Nieuwsbrieven
Voor dat doel gebruiken wij de volgende persoonsgegevens:
De grondslag waarop wij deze gegevens mogen verwerken is:
Na het verlenen van toestemming.
Bewaartermijn
We bewaren deze data enkel totdat de dienstverlening is beëindigd.
1.5 Om service te bieden voor diensten of producten te die een klant wil kopen of heeft gekocht
1.5 Om service te bieden voor diensten of producten te die een klant wil kopen of heeft gekocht
Voor dat doel gebruiken wij de volgende persoonsgegevens:
- Een e-mail adres
- Een voor- en achternaam
- Een thuis- of ander fysiek adres, inclusief straatnaam en naam van een stad of dorp
- Informatie over internetactiviteit, inclusief maar niet beperkt tot browsegeschiedenis, zoekgeschiedenis en informatie over de interactie van een consument met een internetsite, applicatie of advertentie
De grondslag waarop wij deze gegevens mogen verwerken is:
Na het verlenen van toestemming.
Bewaartermijn
We bewaren deze data enkel totdat de dienstverlening is beëindigd.
1.6 Om te kunnen voldoen aan wettelijke verplichtingen
1.6 Om te kunnen voldoen aan wettelijke verplichtingen
Voor dat doel gebruiken wij de volgende persoonsgegevens:
- Een voor- en achternaam
- Een e-mail adres
- Een telefoonnummer
- Een thuis- of ander fysiek adres, inclusief straatnaam en naam van een stad of dorp
De grondslag waarop wij deze gegevens mogen verwerken is:
Na het verlenen van toestemming.
Bewaartermijn
We bewaren deze data enkel totdat de dienstverlening is beëindigd.
1.7 Verzamelen en analyseren van statistieken voor websiteverbetering.
1.7 Verzamelen en analyseren van statistieken voor websiteverbetering.
Voor dat doel gebruiken wij de volgende persoonsgegevens:
- Informatie over internetactiviteit, inclusief maar niet beperkt tot browsegeschiedenis, zoekgeschiedenis en informatie over de interactie van een consument met een internetsite, applicatie of advertentie
- IP Adres
De grondslag waarop wij deze gegevens mogen verwerken is:
Na het verlenen van toestemming.
Bewaartermijn
We bewaren deze data enkel totdat de dienstverlening is beëindigd.
1.8 Leveringen
1.8 Leveringen
Voor dat doel gebruiken wij de volgende persoonsgegevens:
- Een voor- en achternaam
- Een thuis- of ander fysiek adres, inclusief straatnaam en naam van een stad of dorp
- Een e-mail adres
- Een telefoonnummer
De grondslag waarop wij deze gegevens mogen verwerken is:
Na het verlenen van toestemming.
Bewaartermijn
We bewaren deze data enkel totdat de dienstverlening is beëindigd.
2. Delen met andere partijen
We delen of geven deze gegevens alleen aan verwerkers voor de volgende doeleinden:
Verwerkers
Naam: Nouveau processeur
Land:
Doel:
3. Cookies
Onze site maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over cookies verwijzen wij u naar ons Cookiebeleid.
4. Delen met andere partijen
Wij delen persoonsgegevens indien wij bij wet of door een gerechtelijk bevel, in antwoord op een wetshandhavingsinstantie, voor zover toegestaan onder andere wettelijke bepalingen, verplicht zijn om informatie te verstrekken, of voor een onderzoek naar een kwestie in verband met de openbare veiligheid.
Als onze site of organisatie wordt overgenomen, verkocht, of betrokken is bij een fusie of overname, kunnen uw gegevens worden doorgegeven aan onze adviseurs en mogelijke kopers en worden doorgegeven aan de nieuwe eigenaren.
We hebben met Google een Verwerkersovereenkomst gesloten.
Google mag de gegevens niet gebruiken voor andere Google-diensten.
De opname van volledige IP-adressen wordt door ons geblokkeerd.
5. Beveiliging
Beveiliging van persoonsgegevens is voor ons van groot belang. Wij nemen passende beveiligingsmaatregelen om misbruik van en ongeautoriseerde toegang tot persoonsgegevens te beperken. Zo zorgen wij dat alleen de noodzakelijke personen toegang hebben tot uw gegevens, dat de toegang tot de gegevens afgeschermd is en dat onze veiligheidsmaatregelen regelmatig gecontroleerd worden.
De beveiligingsmaatregelen die we gebruiken bestaan uit:
- Kwetsbaarheid detectie
- (START)TLS / SSL / DANE Encryptie
- Beveiligingsmaatregelen van hardware die persoonlijke gegevens bevat of verwerkt.
- Website hardening/beveiligingsfuncties
- DKIM, SPF, DMARC en andere specifieke DNS-instellingen
- Login beveiliging
- HTTP Strict Transport Security en gerelateerde beveiligingsheaders
6. Websites van derden
Deze Privacyverklaring heeft geen betrekking op sites van derden waar naar wordt verwezen via links op deze sites. We garanderen niet dat deze sites uw persoonsgegevens op een betrouwbare en veilige manier behandelen. We raden u aan om de privacyverklaringen van deze sites te lezen voor u gebruik maakt van deze sites.
7. Wijzigingen in deze privacyverklaring
Wij behouden ons het recht voor om wijzigingen aan te brengen in deze privacyverklaring. Het verdient aanbeveling om deze privacyverklaring geregeld te raadplegen, zodat u van deze wijzigingen op de hoogte bent. Bovendien zullen wij u waar mogelijk ook actief op de hoogte brengen.
8. Toegang verkrijgen tot en wijziging van uw gegevens
Als u vragen heeft of wilt weten welke persoonlijke gegevens we over u hebben, neem dan contact met ons op. U kunt contact met ons opnemen via de onderstaande gegevens. U heeft de volgende rechten:
- U hebt het recht om te weten waarom uw persoonsgegevens nodig zijn, wat ermee gebeurt en hoe lang deze worden bewaard.
- Recht op inzage: u kunt een verzoek indienen om inzage in de gegevens die we van u verwerken
- Recht op rectificatie en aanvulling: u hebt het recht om uw persoonlijke gegevens aan te vullen, te corrigeren, te verwijderen of te blokkeren wanneer u maar wilt.
- Als u ons toestemming geeft om uw gegevens te verwerken, heeft u het recht om die toestemming in te trekken en uw persoonlijke gegevens te laten verwijderen.
- Recht op dataportabiliteit: u hebt het recht om al uw persoonlijke gegevens op te vragen bij de Verwerkingsverantwoordelijke en deze in zijn geheel over te dragen aan een andere Verwerkingsverantwoordelijke.
- Recht op bezwaar: u kunt bezwaar maken tegen de verwerking van uw gegevens. Wij komen hieraan tegemoet, tenzij er gegronde redenen voor verwerking zijn.
Zorg ervoor dat u altijd duidelijk vermeldt wie u bent, zodat we er zeker van kunnen zijn dat we geen gegevens van de verkeerde persoon wijzigen of verwijderen.
9. Een klacht indienen
Als u niet tevreden bent met de manier waarop wij omgaan met (een klacht over) de verwerking van uw persoonsgegevens, heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
10. Contactinformatie
FELIKS INVEST
RUE DE LA SYMPATHIE
België
Website: https://cosmod.be
E-mail: shop@ex.comcosmod.be
Telefoonnummer: +322 318 27 39
11. Verzoeken om gegevens
Voor de meest voorkomende verzoeken bieden wij u ook de mogelijkheid gebruik te maken van ons gegevensaanvraagformulier
Bijlage
WooCommerce
Ce language accessible inclut les bases sur les données personnelles que votre boutique peut collecter, stocker et partager, et en plus qui peut avoir accès aux données. En fonction de vos réglages et quels extensions vous utilisez, les informations partagées peuvent varier. Nous recommandons de consulter un avocat au moment de décider quels information divulguer dans votre politique de confidentialité.
Nous collectons des informations lors de la validation de commande sur notre boutique.
Ce que nous collectons et stockons
Pendant votre visite du site, nous suivons :
- Produits que vous avez vus : permet par exemple d’afficher des produits que vous avez récemment consultés
- Localisation, adresse IP et type de navigateur : nous les utilisons pour l‘estimation des taxes et frais de port
- Adresse de livraison : nous vous demanderons de la saisir pour estimer les frais d’expédition avant que vous passiez commande, et pour vous envoyer la commande !
Nous utilisons des cookies pour suivre les contenus du panier pendant que vous naviguez sur notre site.
Note : vous pouvez détailler votre politique de cookies, et faire un lien vers cette section à partir d’ici.
Quand vous achetez sur notre site web, nous vous demanderons de fournir des informations incluant votre nom, adresse de facturation, adresse de livraison, e-mail, numéro de téléphone, données de paiement / carte bancaire et éventuellement les données du compte tel que l’identifiant et le mot de passe. Ces informations seront utilisées pour :
- Envoie de l’information à propos de votre compte et commande
- Répondre aux demandes, incluant les remboursements et plaintes
- Traitement des paiements et prévention de la fraude
- Configurez votre compte pour notre boutique
- Se conformer avec toute obligation légale, telle que le calcul des taxes
- Améliorer les offres de notre boutique
- Vous envoyer des messages marketing, si vous choisissez d’en recevoir
Si vous créez un compte, nous stockons votre nom, adresse, e-mail, et numéro de téléphone, qui sera utilisé pour préremplir la validation de commande pour les prochaines commandes.
Nous stockons généralement vos informations aussi longtemps que nous en avons besoin pour l’usage pour lequel nous les collectons et utilisons, et nous ne sommes pas obligés légalement de continuer à les conserver. Par exemple, nous stockons les informations de commande pour XXX années pour les taxes et la comptabilité. Ceci inclut votre nom, e-mail et adresses de facturation et livraison.
Nous stockons aussi les commentaires ou avis, si vous choisissez d’en envoyer.
Qui de notre équipe a accès aux données
Les membres de notre équipe ont accès aux informations que vous nous fournissez. Par exemple, les administrateurs et gérants de boutique ont accès :
- Information de commande tel que ce qui a été acheté, quand et où cela doit être envoyé, et
- Information client tel que votre nom, e-mail et informations de facturation et livraison.
Notre équipe a accès à ces informations pour traîter les commandes, effectuer les remboursements et vous aider.
Ce que nous partageons avec d’autres
Dans cette section, vous devez lister avec qui vous partagez des données, et pour quelle fin. Ceci inclut, mais n’est pas limité à, statistiques, marketing, passerelles de paiement, transporteurs, et contenus tiers.
Nous partageons des données avec des tiers qui nous aident à gérer nos commandes et services de la boutique; par exemple --
Paiements
Dans cette section, vous pouvez lister quels plateformes de paiements vous utilisez pour recevoir les paiements sur votre boutique puisque vous devez manipuler les données des clients. Nous avons inclus PayPal comme exemple, mais vous devriez le supprimer si vous ne l’utilisez pas.
Nous acceptons les paiements par PayPal. Lors du traitement des paiements, certains données seront transmises à PayPal, incluant l’information obligatoires à l’exécution du paiement, tel que le montant total ou les informations de facturation.
Veuillez lire la politique de confidentialité de PayPal pour plus de détails.
WooCommerce
Ce language accessible inclut les bases sur les données personnelles que votre boutique peut collecter, stocker et partager, et en plus qui peut avoir accès aux données. En fonction de vos réglages et quels extensions vous utilisez, les informations partagées peuvent varier. Nous recommandons de consulter un avocat au moment de décider quels information divulguer dans votre politique de confidentialité.
Nous collectons des informations lors de la validation de commande sur notre boutique.
Ce que nous collectons et stockons
Pendant votre visite du site, nous suivons :
- Produits que vous avez vus : permet par exemple d’afficher des produits que vous avez récemment consultés
- Localisation, adresse IP et type de navigateur : nous les utilisons pour l‘estimation des taxes et frais de port
- Adresse de livraison : nous vous demanderons de la saisir pour estimer les frais d’expédition avant que vous passiez commande, et pour vous envoyer la commande !
Nous utilisons des cookies pour suivre les contenus du panier pendant que vous naviguez sur notre site.
Note : vous pouvez détailler votre politique de cookies, et faire un lien vers cette section à partir d’ici.
Quand vous achetez sur notre site web, nous vous demanderons de fournir des informations incluant votre nom, adresse de facturation, adresse de livraison, e-mail, numéro de téléphone, données de paiement / carte bancaire et éventuellement les données du compte tel que l’identifiant et le mot de passe. Ces informations seront utilisées pour :
- Envoie de l’information à propos de votre compte et commande
- Répondre aux demandes, incluant les remboursements et plaintes
- Traitement des paiements et prévention de la fraude
- Configurez votre compte pour notre boutique
- Se conformer avec toute obligation légale, telle que le calcul des taxes
- Améliorer les offres de notre boutique
- Vous envoyer des messages marketing, si vous choisissez d’en recevoir
Si vous créez un compte, nous stockons votre nom, adresse, e-mail, et numéro de téléphone, qui sera utilisé pour préremplir la validation de commande pour les prochaines commandes.
Nous stockons généralement vos informations aussi longtemps que nous en avons besoin pour l’usage pour lequel nous les collectons et utilisons, et nous ne sommes pas obligés légalement de continuer à les conserver. Par exemple, nous stockons les informations de commande pour XXX années pour les taxes et la comptabilité. Ceci inclut votre nom, e-mail et adresses de facturation et livraison.
Nous stockons aussi les commentaires ou avis, si vous choisissez d’en envoyer.
Qui de notre équipe a accès aux données
Les membres de notre équipe ont accès aux informations que vous nous fournissez. Par exemple, les administrateurs et gérants de boutique ont accès :
- Information de commande tel que ce qui a été acheté, quand et où cela doit être envoyé, et
- Information client tel que votre nom, e-mail et informations de facturation et livraison.
Notre équipe a accès à ces informations pour traîter les commandes, effectuer les remboursements et vous aider.
Ce que nous partageons avec d’autres
Dans cette section, vous devez lister avec qui vous partagez des données, et pour quelle fin. Ceci inclut, mais n’est pas limité à, statistiques, marketing, passerelles de paiement, transporteurs, et contenus tiers.
Nous partageons des données avec des tiers qui nous aident à gérer nos commandes et services de la boutique; par exemple --
Paiements
Dans cette section, vous pouvez lister quels plateformes de paiements vous utilisez pour recevoir les paiements sur votre boutique puisque vous devez manipuler les données des clients. Nous avons inclus PayPal comme exemple, mais vous devriez le supprimer si vous ne l’utilisez pas.
Nous acceptons les paiements par PayPal. Lors du traitement des paiements, certains données seront transmises à PayPal, incluant l’information obligatoires à l’exécution du paiement, tel que le montant total ou les informations de facturation.
Veuillez lire la politique de confidentialité de PayPal pour plus de détails.
MC Woocommerce Wishlist
This sample language includes the basics around what personal data your store may be collecting, storing and sharing, as well as who may have access to that data. Depending on what settings are enabled and which additional plugins are used, the specific information shared by your store will vary. We recommend consulting with a lawyer when deciding what information to disclose on your privacy policy.
What we collect and store
While you visit our site, we’ll track:
- Products you’ve added to different lists: we’ll use this to show you and other users your favourite products, and to create targeted email campaigns.
- lists you’ve created: we’ll keep track of the lists you create, and make them visible to the store staff
We’ll also use cookies to keep track of list contents while you’re browsing our site.
Who on our team has access
Members of our team have access to the information you provide us with. For example, both Administrators and Shop Managers can access:
- lists details, such as products added, date of addition, name and privacy settings of your lists
Our team members have access to this information to offer you better deals for the products you love.